maanantai 27. lokakuuta 2014

Lapin hullut Lapinhullut


Luomisen tuskaa: joskus ei vaan onnistu millään!
Olen tehnyt grafiikan kuvia Lapinhulluudetamme mutta 
taito ei nyt vaan riitä tai kärsivällisyys tai HULLUUS!





Tälle kuvalle olen antanut nimeksi: "Herääminen". Todellisuudessa käymme lämpiminä kesinä iltapesulla Vuotson kanavassa.



Tässä sitä kävellään veden päällä, kuin muinainen ihmeidentekijä.



Uusi painolaatta ja syövytysten jälkeen saamme jalkamme veden alle. 
Yhden hyvän vedoksen olen saanut tehtyä tästä työstä. Se sitten myytiin Keravan
 kartanon kesänäyttelyssä. Harmittaa! Yritin vastaavaa lopputulosta valkoisella värillä vedostamalla. 
Ei onnistunut.





Miska karhu kirjakaapissa onkin mielenkiintoisempi kuin grafiikkani.
Äitini toi tämän minulle Moskovasta Olympialaisten aikoihin 1980.

Kellarissa ovat poikien tuliaiset, Miska pehmonallet.








Myös näistä kahdesta epäselvästä työstä olen tehnyt useamman laatan. (tekniikasta kerron täällä). Näissä  kuvat ovat viivasyövytyksinä pehmytpohjassa.



Ei saa mitään selvää.



Näiden vedosten kanssa olen vinksahtanut sekatekniikkaan.
 Kovapohjalla viivasyövytys, akvatintta ja vesiväri.



Kamalan sekavia. Nuo häkkyrät ovat olevinaan kuukkeleita.



Näiden grafiikanlehtien "kehykset" olen tehnyt erilliselle kuparilaatalle laventelilla.
Pitäisi varmaan tuoksutella laventelia ympärilleni, niin tämä sateinen ja harmaa päivä teettäisi hauskemman postauksen.

Kuparilaatan olen pohjustanut kovapohjalla ja sitten poistanut pohjustusta sivelemällä sitä laventeliöljyllä. Jälki syöpyy rautakloridissa mukavan röpelöiseksi. Hauska tekniikka. 

                                                                                                                                 Kuva: Naapurin Raija

Lohdullista; mieheni onnistuu lapinhulluutensa kanssa paremmin ja saamme ihanan mökkimme valmiiksi.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti